mandag 26. mai 2008

Blogging gir bedre læring

"Blogging gir bedre læring" sier noen, gjør det, det? Personlig har jeg følt det som ja. Jeg vil si det er bedre å skrive et blogg innlegg, enn å gjøre oppgaver fra en kjedelig bok. Det hele med at andre kan lese om dine meninger gjør at man kanskje gir litt mer av seg selv i teksten.

Jeg mener man lærer etter hvordan skrivestil man har, om man har en argumenterende stil, så gjør det at man lærer å argumentere riktig forhåpentligvis. Så for meg er det enklere å få en oppgave om noe du skal diskutere, derimot hvis jeg får en oppgave om å ramse opp alle virkemidler i lyrikk hadde jeg nok blitt litt mer passiv.

Det er et vanskelig spørsmål å svare på om blogging gir bedre læring. Jeg kan ikke helt finne en go grunn til at det ikke skulle være det, men man kan vel si at det bytter ut oppgaver og da vil jeg si at blogging er morsommere og da mer lærerikt.

Ingen kommentarer: